ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پنل(پانل) صابکول یکی از ملزومات سردخانه‌ای است که به عنوان عایق‌ حرارتی در سردخانه‌ها از آن استفاده می‌شود. ساختار ساندویچ پنل از سه لایه تشکیل شده است. در لایه محکم در طرفین این محصول قرار دارد و یک لایه سبک در بین این دو لایه سخت وجود دارد. معمولا زمانی ساندویچ پنل مورد استفاده قرار می‌گیرد که استحکام و عدم انعطاف پذیری نیاز باشد.

ساندویچ پانل سردخانه‌ای مزایای دیگر آن نسبت به سایر مصالح، امکان نصب در وضعیت‌های مختلف جغرافیایی و سرعت نصب است.

ساختار این دستگاه

در ساندویچ پانل سردخانه‌ای دارای سه نوع روکش هستند. ورق گالوانیزه و ورق آلومینیوم و ورق آلوزینک به دلخواه مشتری انتخاب شده و تولید می‌شود. در ساندویچ پنل‌های غیرسردخانه ای، انواع ورق فولادی رنگ شده و یا نایلون نیز کاربرد دارد. معمولا از ورق‌هایی که فلاشینگ نبوده و برجستگی و فرورفتگی کمتری دارند در اتاق‌های تمیز و سردخانه استفاده می‌شود.

هسته و یا عایق به کار رفته در ساندویچ‌پانل نیز در نوع سردخانه ای معمولا از پلی اورتان بوده و در موارد دیگر از پلی اورتان، پلی استایرن، پشم شیشه، پشم سنگ و یا چوب استفاده می‌شود.

انواع ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای

ساندویچ پانل‌ها انواع گوناگونی دارند به عنوان مثال به پانل‌هایی که جنس لایه میانی آن‌ها از فوم پلی یورتان است، ساندویچ پانل سردخانه‌ای پلی یورتانی گفته می‌شود. اما ساندویچ پانل‌هایی که برای پوشش دیوار و سقف سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند باتوجه به نوع و کاربرد سردخانه مشخصات فنی متفاوتی دارند. این پانل‌ها را براساس نوع سردخانه و کاربرد آن می‌توان در 4 گروه دسته بندی کرد

با پایین رفتن دمای انواع سردخانه‌های فوق مصرف انرژی بسیار افزایش می‌یابد. یکی از اساسی‌ترین راهکارهایی که می‌توان برای جلوگیری از این مصرف انرژی در نظر گرفت، استفاده از پانل‌های سردخانه‌ای است. انتخاب مناسب‌ترین فوم عایق یا ورق‌های فلزی برای ساندویچ پانل سردخانه‌ای به کاربرد و مشخصات سردخانه مورد نظر بستگی دارد.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل سردخانه

قیمت هر متر مربع این پانل‌های ساندویچی با توجه به کاربرد آن و درخواست مشتری متغیر است. از آنجایی که از این پنل های ساندویچی برای مکان‌هایی مختلفی چون کارخانه‌های صنعتی، ساخت تونل انجماد برای ساختمان‌های بزرگ، سردسازی در آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و… استفاده می‌شود و ساندویچ پانلی که برای هر یک از این مکان‌ها باید مورد استفاده قرار بگیرد ویژگی‌ها و خصوصیات فنی خاصی دارد، نمی‌توان قیمت ساندویچ پانل سردخانه‌ای را به صورت دقیق عنوان کرد.

ساختار ساندویچ پانل، نوع لایه عایق و ضخامت آن، نوع ورق‌های پوششی و ابعاد آن‌ها و همچنین کیفیت ساخت این پانل‌های ساندویچی همگی بر قیمت یک متر مربع از آن تاثیرگذار هستند.

بدیهی است که کارآیی و راندمان یک سردخانه بستگی به عایق بودن محیط داخل آن و کاهش هرچه بیشتر تبادل حرارتی بین محیط داخل و خارج سردخانه دارد و چند متغیر زیر نقش به سزایی در این عایق بودن دارند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

قیمت ساندویچ پانل سردخانه ای

این دستگاه قیمت‌های متفاوتی دارد که ناشی از تفاوت در موارد زیر است:

در بازار ساندویچ پانل دست دوم نیز موجود است که دارای قیمت پایینتری هستند ولی می‌توانند مشکلاتی از قبیل نصب دشوار و مشکلات بهداشتی و ظاهر نامناسب را در پی داشته باشد.

یراق آلات

یراق آلات خاص نصب ساندویچ‌پانل در سردخانه ها به شرح زیر است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *